Wednesday, October 16, 2019

Onsdag

Jag har beredskap denna veckan och i natt ringde telefonen, man är ju helt borta när man blir väckt så och man fattar ju att det är något akut. Det var nattpersonalen som berättade att telefonin lagt av. Jag ringde tillbaka efter en liten stund och då var det igång igen och natten fortsatte utan problem. Tog lite tid för mig att somna om och sen drömde jag mardrömmar om att jag sov över mig flera timmar, jag hittade inte min telefon och bara massa elände. Var en lättnad när jag vaknade och insåg att jag bara drömt. Imorgon har jag ledig dag, det är så skönt att ha det mitt i veckan, men sen har jag tre kvällspass till kl 22.
Igår skypade jag lite med Dante. Lille killen som är så duktig, han kan härma alla sorters djur så han gnäggade, bräkte, jamade och lite till. Han är bara för go och fredag nästa vecka åker jag upp och hälsar på.

6 comments:

Znogge said...

Ringer det mitt i natten så blir jag helt förvirrad och vet knappt vad jag heter ;-) Dessutom så ska man låta hyfsat pigg och dessutom tänka logiskt vilket inte är det enklaste vid den tiden på dygnet.

Då har du också en Stockholmsresa att se fram emot. Kan tänka mig att du längtar efter att träffa Dante. Själv tycker jag att det ska bli trevligt att få resa med "flickorna"!

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Usch och fy för att bli väckt av jobbsamtal mitt i natten. Om det blir som för dig, att resten av natten blir jobbig med mardrömmar, då är det ju väldigt tråkigt.
Kul att kunna ha kontakt med Dante via nätet :D Men ännu bättre blir det så klart när du kommer dit och kan träffa honom och övriga i familjen på riktigt :D
Kram

ime said...

Znogge: det är fruktansvärt obehagligt att bli väckt av telefonsamtal. Men när jag har beredskap vet jag att det kan hända. Mycket värre när det är ens privata telefon.
Ja jag längtar efter lille Dante ❤
Kram

ime said...

Ingrid: ja det var en hemsk dröm, hu. Hoppas jag får sova kommande natt!
Ja det är roligt att se och höra Dante via datorn. Men allra bäst i verkligheten såklart ☺
Kram

znogge said...

Så bra att du har en tjänstetelefon för då vet du att det är arbetsrelaterat.

Kram

ime said...

Ja usch, en gång ringde det mitt i natten och det stod Japan på displayen. Då blev jag jätterädd, men det var J som ringde och bad mig ta bort en bild på honom jag lagt upp på fb, det var en företagsbild som inte skulle visas.
Kram