Tuesday, October 22, 2019

Tisdag

Idag är jag ledig, solen skiner och jag har varit en sväng på stan. Har fått fina naglar, varit på biblioteket och lånat lite böcker. Kommer ihåg när mina barn var små och blandade ihop apoteket och biblioteket. Kommer ihåg när J var liten och en gång var med på apoteket och berättade någon historia för all personal som ivrigt lyssnade på honom. Det hade börjat brinna hos oss påstod han. Jag fick förklara att det inte var så allvarligt tack och lov. Vi hade en adventsljusstake som var lite ostadig och när jag blåste ut ljusen en gång så höll den på att trilla in i en gardin. Kunde gått illa.
Jag har fått min julledighet beviljad. Kommer att vara ledig i 8 dagar. Det känns jättebra. Jag är ju inte van vid julledighet efter mina år inom handeln så det känns väldigt lyxigt. Läste ett mail också som en arbetskamrat skickat att hon helt plötsligt blivit mormor, dottern var bara 16 år och visste inte att hon var gravid. Så min arbetskamrat ska vara tjänstledig ett år så att dottern kan fortsätta skolan. Oj. Tur man själv blev mormor under lite mer ordnade förhållanden. Det barnet kommer nog att få sin uppväxt hos mormodern.
Kvällsjobb imorgon och en dag på kundtjänst på torsdag. Tjänsten har inte kommit ut ännu. Sen åker jag till Stockholm fredag morgon och är ledig fyra dagar.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Kul historia om din son :D Det är inte lätt att förstå alla begrepp när man är liten.
Härligt att du har så lång julledighet. Har du redan planer på var du ska fira och hur?
Jag fortsätter att hålla tummarna för att du ska få tjänsten på kundtjänst :D
Kram

ime said...

Nja, jag vill ju helst åka till Stockholm, får hoppas jag får tag på tågbiljetter. Nu när jag är ledig så många dagar så har jag lite mer valfrihet. Verkar inte som Dante med familj kommer ner.
Ja jag hoppas på kundtjänst, men som sagt, tjänsten är inte ens utannonserad. Är ju en del saker som ska klaffa. Men jag har känt mig så sliten där jag är nu att frågan är om jag orkar ha det så här i fortsättningen.
Kram

znogge said...

Så härligt att du fick ledigt över julen för det kan du verkligen vara värd. Så en mysig Stockholmsresa på det. Kan tänka mig att du längtar efter den lilla familjen i huvudstaden.
Det kan inte vara lätt att bli mamma så tidigt så ja, det krävs nog anhöriga som ett stabilt nätverk. Samtidigt så är det klokt att den unga mamman avslutar skolan. Alla har ju inte en mamma som kan vara tjänstledig och ställa upp.

Hoppas att tjänsten på kundtjänst blir din! Jag lovar att hålla en tumme.

Kram

ime said...

Nej det kan inte vara lätt för någon att få barn vid 16 års ålder. Tur mormor kunde vara tjänstledig.
Ja vi får se hur det går, tjänsten har inte ens kommit ut än. Kanske finns det någon annan den är tänkt för.
Kram