Saturday, November 30, 2019

Advent hos mig också

Jajamen nu har jag också fått upp ljusstakarna. Säkert sist av alla men jag håller på traditionen. Det blir inget överdrivet pynt här, levande ljus, någon enstaka julpryl. Har bla en ängel i fårull, den är jättefin. Sen köpte jag säsongens första tulpaner, röda. Egentligen lite tidigt, jag brukar köpa de första tulpanerna när jag tagit bort julgrejerna.
Något jag kommit på att jag ska bli bättre på, är att leva mer i nuet. Alltså verkligen koncentrera mig på att njuta av dagen. Som nu denna helgen, jag tänker lätt på nästa vecka istället som är en jobbig vecka med 6 dagars arbete. Men jag måate ju njuta NU av denna lediga helgen och inte vara hela tiden i tankarna en vecka framåt typ. Jag har känt mig sliten ett tag, schemat är jobbigt. Har haft huvudvärk hela veckan, t o m på natten. Känner mig spänd i nacke och axlar. Igår vaknade jag vid fyra och lyckades inte somna om. Jag tror jag behöver lite mer sammanhängande ledighet och det får jag ju om mindre än tre veckor. Ska bli skönt.

4 comments:

Znogge said...

Så härligt med röda tulpaner. Själv brukar jag göra som du och först köpa dem när julsakerna åkt ut men varför inte. Precis så kan jag känna också men jag försöker att vara här och nu och inte tänka på nästa arbetsvecka. Helt lätt är det dock inte. Men man får kämpa på. Det är i alla fall gott att veta att en längre ledighet väntar.

Kram och ha en fin adventshelg!

ime said...

Ja det känns nästan lite vårlikt med tulpaner men dom gör ju entré tidigare numera.
Ja för förstå gången på väldigt länge har jag lite ledighet i jul, man kan nästan säga att jag har jullov som du!
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Röda tulpaner passar ju alldeles perfekt i advent och om de finns och du blir glad av dem, då är det självklart att du ska ha dem :D
Det är en bra insikt att du behöver leva mer i nuet och njuta av de stunder som ger dig glädje och lugn. Men det kan vara svårt att leva upp till föresatsen och jag håller tummarna för att du ska lyckas. Skönt att du har ledigheten i jul att se fram mot :D
Kram

ime said...

Jag har inte så mycket rött i jul, blir mer vitt. Mina adventsljusstakar är vita så röda tulpaner lyser upp.
På ett vis tycker jag att jag lever i nuet, jag planerar inte år framåt, men att leva i just DENNA dagen kan jag bli bättre på.
Kram