Wednesday, May 12, 2021

Spruta


 Hurra! Jag har fått första sprutan idag och det känns jättebra! Min vårdcentral ringde igår och hade en tid till mig idag. I morse ringde dessutom min chef tio över sex och sa att jag behövdes på kontoret. Administratören var sjuk. Känns lite konstigt när man är inställd på att jobba hemifrån men det är bara att göra sig iordning och ge sig av. Men jag sa såklart att jag var tvungen att ta tåget hem halv 3 för att ta sprutan. Nästa dos ska jag få den 24 juni. 

Det är soligt och varmt så jag åt italiensk vaniljglass på stan, så gott.

6 comments:

Znogge said...

Grattis till första sprutan och visst känns det skönt att få det gjort. Vi får vår andra den 9/6 och det är inte så långt dit ändå. Helt rätt att fira med en god glass!

Kram och ha en fin torsdag!

ime said...

Tack! Ja det känns fantastiskt bra. Jag undrar hur det kommer att kännas när man är färdigvaccinerad. Att man kan börja leva lite igen, vara spontan. Och hur man kommer att se tillbaka på denna konstiga tid som man gått igenom.
Kram

Znogge said...

Ja, det undrar jag också. Blir allt som det var tidigare? Jag är inte helt säker på det men bättre måste det bara bli.

Kram

ime said...

Nej jag tror inte allt blir som innan. Jag kommer nog ändå tänka mig för vid stora folksamlingar. Hur blir det sen? Ska vi vaccineras regelbundet?
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Underbart! Grattis till dig och att du snart kan känna dig mer skyddad :D
Jag kan svara på hur det blir efter båda doserna. Jag fick min andra spruta 23:e mars och jag har inte ändrat någonting i min vardag. Dels för att det finns en minimal chans att jag fortfarande kan sprida smitta och dels för att de jag möter inte kan veta att jag är fullt vaccinerad. Men jag har ju bokat en roadtrip neråt i landet och det kanske jag hade varit mer försiktig med utan skyddet. Men även då ska jag vara försiktig. Min son är också vaccinerad med en dos och honom får jag bo hos någon natt men mina döttrar vill bara träffa mig utomhus. Men jag är glad om vi kan ta en promenad tillsammans :D
Snart är så många vaccinerade att det kanske blir lite annorlunda och det ska bli skönt.
Kram

ime said...

Tack 😊 jag kommer nog också att vara försiktig fortsättningsvis men jag kan förhoppningsvis göra lite dagsutflykter på min semester. Visserligen har det inte gått så lång tid då, jag får andra sprutan när semestern börjar men ute ska man väl våga träffa människor. Det ska i alla fall bli väldigt skönt om livet för oss alla kan bli lite mer normalt.
Kram