Friday, September 24, 2021

Fredag

 Har inte hänt så mycket så jag har lite bloggtorka. J kom igår och stannade över till idag. Jag behövde hjälp med katternas klor, någon måste hålla medan jag klipper. J var sugen på rabarberpaj, det är ju inte precis säsong för rabarber men jag hittade på ICA Maxi så jag slängde ihop en paj. 

Har inget direkt planerat i helgen.  Känns lite tråkigt men man kan ju inte hitta på saker varje helg. Nästa helg har jag och E planer på ett Köpenhamnsbesök. Känns ju fantastiskt att kunna åka dit efter denna långa pandemi. 

A på jobbet har varit sjuk hela veckan, vi har kontakt, hon mår inte bra och det är så trist. Det är inte helt lätt att råda och jag tänker att det är så lätt att sänka en människa. Vi borde vara bättre på att lyfta varandra, inte sänka.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vad bra att du kan få hjälp med kloklippning. Det är inte det lättaste när det gäller hundar heller men med lite tålamod brukar det gå bra.
Kul med en Köpenhamnsresa. Det är säkert många som längtar efter att ge sig ut på diverse resor när restriktionerna släpper.
Det är inte så mycket man kan göra för att hjälpa någon som mår dåligt. Det bästa är att lyssna och det räcker ofta långt. Men visst blir man påverkad och visst känner man sig maktlös.
Kram

ime said...

Ibland ser jag bilder på de som både håller och klipper kattens klor men det skulle vara helt omöjligt här.
Ja det ska bli härligt med en tripp till Köpenhamn, det är en underbar stad. Hoppas på hyfsat väder också
Det är sant, många gånger räcker det att man lyssnar när någon är ledsen.
Kram

znogge said...

Så bra att du fick hjälp med kloklippningen för det är inte alltid så lätt.
Så kul att åka till Köpenhamn. Det var otroligt länge sedan vi var där. På förekommen anledning så klart.
Det är otroligt viktigt att vi stärker varandra så mycket som det går.

Kram

ime said...

Ja det var några år sen jag också var i Köpenhamn, denna underbara stad som vi har så nära till.
Ja jag önskar verkligen att vi kunde stärka varandra. Det är tufft att se en kollega må psykiskt dåligt.
Kram