Friday, December 10, 2021

Fredag


 Idag har det snöat hela dagen. Jag har jobbat hemifrån och det är väldigt skönt. Det är så jobbigt att ge sig av i det här snö- och iskaoset och igår gjorde jag en vurpa när jag kom till staden jag jobbar i. Jag har bra kängor och går försiktigt men det hjälper inte, halkade på en isfläck och landade på axeln, gjorde ont såklart men jag bröt inget. Nästa vecka ska det bli flera plusgrader så det här eländet kan upphöra.

Redan 3:e advent denna helgen. Gud vad tiden går. Jobbar hemma måndag också sen på kontoret resten av veckan, två dagar veckan efter och sen är jag ledig en vecka. Känns så skönt. När man väl är på jobbet känns det bra, roligt med arbetskamrater men jag har aldrig varit med om att det är så segt att ge sig av.

Imorgon ska jag fixa med dom sista julklapparna. Vi ska ha nåt litet julmingel på jobbet med på onsdag med lite julklappsutdelning.

4 comments:

Znogge said...

Så skönt att du kunde arbeta hemifrån och slapp ge dig ut i snövädret. Vilken tur att du inte bröt något när du halkade. Halkan kan verkligen vara förrädisk och ibland hjälper det inte ens med bra skor. Här hos oss har snön nästan regnat bort helt men så brukar det alltid bli.

Kram och god lördag!

ime said...

Ja väldig tur hade jag när jag trillade. Nästa vecka ska det bli flera plusgrader så då försvinner snön igen, så skönt.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Vad bra att du kan variera mellan hemmajobb och kontoret. Det var ju en himla tur att du inte bröt något i armen eller axeln när du ramlade. Det är svårt att se isfläckarna när det ligger ett lager snö ovanpå och inte ens dubbskor hjälper alltid. Men jag vill verkligen inte att snön här ska tina bort eller att det ska regna. Risken finns men det är nog för mycket snö nu för att den ska kunna försvinna helt.
Nu är det inte långt kvar tills du får fira jul i Stockholm. Jag förstår att du längtar :D
Kram

ime said...

Jag gick försiktigt men det hjälpte inte. Är glad att det gick så bra. Jag tror snön är vackrare hos dig.
Ja det ska bli härligt att få komma till Stockholm snart, längtar mycket efter Dante.
Kram