Monday, December 13, 2021

Luciamorgon

 Idag har jag ett kvällspass och jobbar hemifrån, det betyder att jag kunde börja dagen på allra bästa sätt. Tittar på Luciamorgon på tv och njuter av underbara julsånger. Dricker kaffe och har en spinnande Tilda jämte mig. Får faktiskt riktiga julkänslor. Igår pratade jag med Dante och hans mamma, Dante sprang iväg och tog på sig en tomtedräkt och han var den sötaste tomte jag nånsin sett. Jag blev helt tårögd när jag såg honom. Har märkt att jag tänkt så mycket på senaste tiden på saker som hänt genom livet. Både bra och mindre bra saker. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal!? Tänk att det bara är sju arbetsdagar kvar innan julledighet.


6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vilken skön och mysig start på dagen :D Jag satt också framför Luciamorgon med lussebullar och en kopp te. Just den här dagen ska det vara lussebullar till frukost och det smakar alltid väldigt bra :D
Vissa perioder kommer tankar och minnen fram lite mer än vanligt och det kan vara både bra och lite mindre bra. Så länge man inte fastnar i trista minnen och mår dåligt av dem så är det inga problem med att tänka tillbaka. Men jag hoppas att det mest var trevliga minnen du fick upp.
Snart är det dags för din resa till Stockholm och det blir säkert helt fantastiskt :D
Kram

ime said...

Nej du har rätt, man ska inte fastna i trista minnen. Det är väl naturligt att man tänker på när barnen var små t ex. Jag har ju en liten Dante att snart hälsa på. Hoppas inget kommer i vägen för mina julplaner. Hade väl känts bra med en tredje dos innan jag åker.
Kram

znogge said...

Så skönt att din julledighet närmar sig så att du kan få umgås med den lilla stockholmsfamiljen igen.

Kram

ime said...

Ja jag längtar verkligen ❤
Kram

Eva i Dalarna said...

Jo men visst kan man väl längta tillbaka ibland...Min svärmor brukade säga: om jag bara finge en enda dag tillbaka till den tiden när barnen var små. Då tyckte jag att hon var för sentimental, men idag förstår jag henne och tänker ibland likadant!

ime said...

Ja, man var på nåt sätt ständigt stressad när barnen var små. Jag kan också längta tillbaka och kanske mer tagit vara på tiden.