Tuesday, December 28, 2021

Jobb igen

 


Tycker lite synd om mig själv som inte träffat en människa under hela julveckan, så jag gav mig själv en julklapp, Viktor & Rolfs goda parfym Flowerbomb klickade jag hem på Kicks rea. Jag känner mig bättre men bad om att få jobba hemifrån de två dagarna jag jobbar denna veckan. Skönt att slippa ge sig iväg men det är tråkigt att vara så här mycket ensam. Men nästa vecka blir det kontoret hela veckan. Gladast är Tilda som kommer springandes när hon hör att jag startar jobbdatorn och sen är hon nära mig hela tiden, idag lyckades hon trampa på tangentbordet och avsluta ett samtal.

8 comments:

Från Glam till Damm said...

Hej Marie,

Jamen usch så trist att inte se någon på hela julveckan. Du var då absolut värd din fina parfym! Jag förstår att katten blir glad när du är hemma :-)

Hoppas du tar dig tillbaka till kontoret snart så du får vara runt lite folk.

Varm kram!

Anneli

ime said...

Ja visst var jag värd parfymen ☺ nästa vecka får jag träffa arbetskamrater igen!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag tycker också synd om dig som fick en så ensam och kanske trist jul. Du är verkligen värd en fin parfym som uppmuntran. Skönt att du kan jobba hemifrån några dagar och dina katter har ju vant sig vid dina jobbrutiner. Klart de ska vara med och hjälpa till :D
Kramar

ime said...

Ja ensam jul blev det, men jag fixade god mat och hade bra musik och det var inte så trist egentligen. Men såklart mycket roligare om jag fått tillbringa julen i Stockholm. Det tråkiga är ju att inte fått träffa några människor alls.
Ja katternas hjälp klarar jag mig inte utan 😀
Kram

znogge said...

Så trist att inte ha träffat någon så du gjorde helt rätt i att muntra upp dig med en ny parfym.

Kram och god fortsättning på det nya året!

ime said...

Ja ibland behöver man lite uppmuntran.
Kram och detsamma till dig!

Eva i Dalarna said...

Man kan alltid muntra upp sig med en ny parfym tycker jag.
Gott Nytt År önskar jag dig!

ime said...

Ja det är faktiskt inte alls fel!
Gott nytt år önskar jag dig också Eva!