Saturday, January 01, 2022

1 januari 2022

 


Gott nytt år! 

Jag är fortfarande i någon slags karantän. Skulle bjudit hem E på nyårsafton men hon avstod på grund av min förkylning. Tycker nog att jag känner mig återställd, men har märkt att jag blir väldigt andfådd när jag går. I torsdags hade jag en del ärenden på stan och lite saker att bära hem, då flåsade jag rejält när jag kom hem, kan också bero på min obefintliga kondis. Jag jobbade hemifrån tisdag och onsdag, nästa vecka blir det jobb på kontoret och det ska faktiskt bli skönt att få träffa lite människor. Den här isoleringen känns inte bra.

Igårkväll blev det extra god mat, fläskfilé med gorgonzolasås, hasselbackspotatis och sen bakade jag en saffranscheesecake. Kollade på fyrverkerierna vid tolvslaget, min lägenhet ligger på en gavel med fönster åt tre håll och en park utanför så det smälls rejält. Katterna hoppar till men gömmer sig inte. Har alltid tyckt det varit skönast att vara hemma på nyårsafton för deras skull.

Såg klart Knutby-serien också och fy vad hemsk den var. Var tveksam om jag skulle se den och gjorde ett uppehåll men sen såg jag klart den. Verkligheten överträffar dikten. Eller hur man nu säger. Men vilken fruktansvärd samling människor och så hjärntvättade. Har läst lite om hur människorna lever idag, Fossmo sitter fortfarande i fängelse men ska snart släppas fri. Barnflickan är frisläppt. Kristi brud blev aldrig straffad mer än för misshandel av församlingsmedlemmar. Usch säger jag bara.

2 comments:

znogge said...

Tyvärr är konditionen en färskvara och kanske rör du dig lite mindre när du arbetar hemifrån en del. Så en envis förkylning på det. Är man inte helt på topp så är det inte läge att bjuda hem någon. Tråkigt som bara den. Själv är jag tacksam över att vi rodde iland juldagarna i alla fall.

Kram och god söndag!

ime said...

Det stämmer att jag rör mig alldeles för lite när jag jobbar hemifrån. Längtar efter ljus och vår så man kommer ut mer.
Kram och detsamma till dig!