Tuesday, January 18, 2022

Bok 2



 Flera sidor av oss av Karin Wallén 

Detta är en feelgood-roman där berättelsen börjar nyårsafton vid millennieskiftet. En charmig berättelse där man får följa tre personer vars liv korsas. Miljön är Stockholm, mest från de platser jag känner mig mest hemma i, Odengatan, Odenplan, Sveavägen och det är roligt när man t o m vet vilket övergångsställe det är som är beskrivet. Observatorielunden är också en återkommande plats. Även nostalgi att läsa om vad som var aktuellt vid den här tiden. Personporträtten är inte så djupa men det behövs inte.

Denna bok får 4 stjärnor av 5 av mig.

5 comments:

znogge said...

Tack för tipset. Det låter som en bok helt i min smak så den får jag kolla upp på bibblan. Visst blir läsningen extra givande när man är bekant med miljön.

Kram och god tisdag!

ime said...

Ja det är mysigt ibland med en riktig feelgood-roman. Man kan liksom bara njuta.
Kram och detsamma till dig!

znogge said...

Helt otroligt! Jag hade redan lånat boken så den fanns här hemma. Lånade den för några veckor sedan när jag bunkrade upp med många böcker :D

Kram

ime said...

Haha 😁 du får gärna berätta vad du tyckte om den!
Kram

znogge said...

Återkommer när jag har läst den :D

Kram