Saturday, January 29, 2022

Kollat upp hostan

 


Idag fick jag en tid på den privata kliniken jag är listad på. Tänkte jag skulle kolla upp min hosta och andfåddhet. Läkaren lyssnade på hjärta och lungor, kollade syresättning och snabbsänka. Allt var bra så det kändes skönt. Har hämtat ut en slemlösande hostmedicin så jag förhoppningsvis slipper hosta så mycket på natten. Nu ska jag inte behöva oroa mig för detta och förhoppningsvis försvinner hostan snart. Jag har varit så väldigt trött ett tag. Har inte orkat göra något i mitt hem, här ser förfärligt ut.

Köpte en amaryllis för flera veckor sen til ett riktigt fyndpris, nu slår den ut och det ska bli randiga blommor, så fint. När jag gick hem från läkaren idag såg jag fullt av vintergäck och snödroppar i en trädgård, det gjorde mig lycklig.

4 comments:

Znogge said...

Så bra att du kollade upp hostan för man vill ju veta att det inte är något. Bra att du fick en hostmedicin för receptfria hjälper tyvärr inte.

Amaryllis är en tacksam blomma som blommar länge. Dessutom så är de ju så ståtliga och vackra. Alla vårtecken är välkomna känner jag :D

Kram och god lördag!

ime said...

Ja jag kände att det var bäst att kolla, den här andfåddheten känns lite oroväckande men desto skönare att allt var ok.
Ja amaryllis är en underbar blomma.
Kram och detsamma till dig!

Ingrid said...

Jag hoppas verkligen att din hosta och andfåddhet går över snart. Jag antar att du funderar lite kring corona och om långtidscovid men jag tror att jag har hört att det inte är så vanligt med de biverkningarna med omikron som med tidigare varianter. Hosta kan ju sitta i ganska länge även om det var en vanlig förkylning du hade.
Amaryllis har otroligt vackra och ståtliga blommor. Härligt att du kan känna hur vårkänslorna kommer krypande och att det börjar dyka upp vårblommor. Lite för tidigt för min del men landet är avlångt och alla vill inte ha lång vinter :D
Kram

ime said...

Jag har ju lätt för att få hosta som är riktigt skrällande. Ville gärna kolla eftersom jag är så väldigt trött och andfådd också, mitt hjärta slår så fort också. Tror det är att jag tänker lite på min mamma som fick hjärtinfarkt ungefär i min ålder. Minns att hon hade en hemsk influensa innan. Men nu tror jag att jag kan släppa det här.
Det är rätt tidigt att se så mycket vårblommor i januari men jag tycker det blir lättare när man ser att våren snart är på väg.
Kram