Saturday, January 08, 2022

Lördag

 Idag har jag varit på köpcentrat utanför stan. Hade lite ärenden, flera lampor har gått sönder, bl a min sänglampa och att inte kunna läsa en bok på kvällen är ju hemskt. Sen behövde jag köpa en mobilladdare, upptäckte att jag tappat min lilla praktiska jag brukar ha med mig i väskan. Måste ha en laddare med på jobbet för jag har mitt tågkort i mobilen. Sen ville jag köpa nåt litet till Dante, han har fått sina julklappar av mig för S köpte och jag swishade, han fick ju bl a ett tält och det är ju inte lätt att ta med sig på tåget. Men kommer jag nu upp med julklappar till S och K måste ju Dante få något också. Det blev två små Paw Patrol-bilar. Be mig inte förklara vad det är. Hittade ett par jeans till mig själv, hade ett par jag tyckte mycket om men där var ett hål på dom som bara blev större och större, kände inte att jag kunde jobba i dom. Fyndade en rödvit-randig amaryllis till det facila priset av 25 kronor. Sen lunchade jag där innan jag tog bussen tillbaka till stan, hämtade upp J:s födelsedagspresent.

Jag har fått tid till tredje sprutan, men det är dagen innan det är planerat att jag ska åka till Stockholm. Vågar inte ta den tiden om jag får biverkningar. Om en vecka ska dom ha drop-in på min vårdcentral, ska försöka få sprutan då om jag inte kan få en annan tid innan jag åker. Om det inte blir inställt. Om det kommer nya restriktioner. Nu är det otroligt hög smittspridning men omikrom verkar inte ge lika allvarlig sjukdom. Men man vet ju inte. Ingen vet något. Smittspridningen är i alla fall betydligt högre än FHM:s värsta scenarier. Jag har bokat ombokningsbara tågbiljetter.

6 comments:

znogge said...

Grattis till en riktigt lyckad shopping. När det gäller Paw-patrol behöver du inte förklara för jag har senkoll faktiskt :D Lilla S fick den stora bilen av morbror i julklapp och den blev mycket uppskattad. Paw-Patrol är helt klart ett favoritprogram på TV. Av oss fick Lilla S en pyjamas med en av valparna på.

Hoppas verkligen att du kommer iväg som planerat men det låter klokt att inte ta den tredje sprutan dagen innan. Det är ju onödigt om du skulle känna dig halvrisig eller än värre få feber av den. Husse fick mest biverkningar av trean så man vet faktiskt aldrig.

Kram och god lördagskväll!

ime said...

Tack ☺ skrattar åt att du vet vad Paw Patrol är 😀 jag vet inte, anar att det är någon slags räddningsaktion utfört av djur?
Ja man har ju ingen aning om man får någon biverkning, jag kände inget av första sprutan men av andra blev jag sjuk.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Du var verkligen effektiv och fick mycket gjort. Det är skönt att kunna hitta allt i ett köpcenter och slippa kuta omkring över hela stan. Nutidens barnleksaker och figurer har jag ingen som helst koll på men huvudsaken är ju att Dante får det han tycker om :D
Jag hoppas att det ordnar sig för dig både med sprutan och med resan. Allt är osäkert nu och ingen vet hur det blir framöver. Vi får vara så försiktiga vi kan utan att ge upp allt som är roligt.
Kram

ime said...

Egentligen går jag hellre i stan där jag bor men här finns ingen leksaksaffär, flera butiker har lämnat innerstan och flyttat till köpcentret. Ja jag hoppas Dante blir glad för dom här figurerna 😀
Jag tänker också så, man kan inte sluta leva, så länge det inte kommer restriktioner om att undvika åka iväg så gör jag det, om jag och familjen i Stockholm är friska.
Kram

Emmy Philipsen said...

Ja man får ligga lite före och se till att kunna omboka biljetter och så i dessa eländiga tider.

Men skönt att du fick tag på saker på din shoppingrunda :)
Ha det gott!

ime said...

Ja jag vågar inte boka något utan möjlighet att boka av eller om.
Nöjd med min lilla shoppingrunda!
Ha det gott du också och tack för kommentaren!