Thursday, January 20, 2022

Torsdag

 I fredags kväll fick jag ont i halsen, kände mig inte helt pigg på lördagsmorgonen, jag skulle ju gå och få tredje sprutan. Jag gjorde ett självtest hemma som visade negativt, bestämde mig för att gå iväg. Jag mådde helt ok, det var såklart många på drop-in, jag fick köa utomhus i 35 minuter. Inne gick det snabbt och jag var så glad att ha fått påfyllning. Köpte med mig scones hem från Espresso house. Efter det blev jag så väldigt trött och sen fick jag huvudvärk, ont i kroppen och 39 graders feber. Jag hade något i kroppen som bröt ut så det var inte biverkning från sprutan. Jag har varit hemma hela veckan, hostat och snörvlat och vilat. Idag gjorde jag ett hemmatest igen som åter visar negativt, så det har varit en rejäl förkylning. Jag får ställa in Stockholm igen, skulle åkt upp imorgon. Inser att det går inte att planera, det är så trist, J och S fyller år på lördag, jag skulle äntligen fått lämna över julklapparna och födelsedagspresenter. Enda sättet att få åka iväg är nog att bestämma med kort varsel, är vi friska allihopa så får jag försöka få semester och få tag i tågbiljetter kanske bara några dagar innan. Just nu bara toklängtar jag efter vår, galet jag vet. Kan bli snö och kallt i flera månader till. Men det är det som håller mig uppe, att få drömma om vårblommor, ljummare temperaturer, att må bra igen. Jag är trött på att vara så här mycket ensam. Jag längtar efter guldkornen, att få åka iväg, träffa Dante och få umgås med familjen där uppe. Så här känner nog många nu, man är så oerhört trött på detta liv.

4 comments:

Znogge said...

Men vilken maximal otur att du blev dålig nu och så pass att resan till Stockholm måste ställas in. Det finns så klart inget alternativ men jag förstår att du längtar efter dem. Det är nog ett säkrare kort att bestämma med kort varsel för i tider som dessa är det mycket planerat som inte blir av.

Kram och krya på!

ime said...

Ja det känns så hopplöst att planera, be om semester, boka tågbiljetter och sen ställs allt in. Man blir så less. Får se om det kan bli något med kort varsel framöver.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad ledsen jag blir för din skull, du som hade sett fram så mycket mot att få komma till Stockholm. Det måste vara fruktansvärt frustrerande att det aldrig ska lyckas. Du fick verkligen en rejäl förkylning. Men var det verkligen en förkylning som gav så hög feber? Kanske triggade vaccinet den infektion som du redan hade så att det blev värre än vanligt. Krya på dig och bättre lycka med resan till Stockholm nästa gång. Kanske måste det bli en spontan resa när alla mår bra.
Kram

ime said...

En vanlig förkylning brukar kanske inte orsaka så hög feber, kanske har det varit någon form av influensa eller blev det förvärrat av sprutan. Kanske var det t o m covid eftersom hemtester inte är fullt tillförlitliga.
Vi får se vad som händer framöver, kanske kan jag få till en spontan resa om all tur är med oss.
Kram