Saturday, May 13, 2023

Lördag

 


Har varit en liten sväng på stan, det är sommarvärme och ska så förbli hela veckan ser det ut som. Jättehärligt och det är så vackert med allt som blommar. Man bara njuter. Jag var och fick mina naglar tillfixade, dom blev klarröda. Sen var jag på apoteket, köpte The Ordinarys nyponfröolja till ansiktet. Det är ett märke som är väldigt omtalat men som jag aldrig testat. Oljan är rik på linolsyra, linolensyra och provitamin A, den är kallpressad och då kan man bevara oljans egenskaper som kan minska tecken på hudens åldrande. Jag skulle hämta blodtrycksmedicin också, då visar det sig att jag de senaste fyra månaderna ätit bara halva dosen av medicinen, jag har fått fel styrka när jag hämtade ut medicinen sist, men blodtrycket var ju bra sist och på gränsen till lågt. Får väl ta ett telsamtal med läkaren men jag tror han tycker jag kan fortsätta med halva dosen. 

Nästa vecka är bara tre arbetsdagar, jag har tagit en semesterdag på onsdag för jag ska till frisören och göra slingor och sen är det helg på torsdag, skönt. 

4 comments:

znogge said...

Det var en helt ny produkt för mig men den verkar intressant.
Lite lustigt att du bara ätit halva dosen blodtrycksmedicin men trycket har ändå varit bra. Väldigt positivt i alla fall så förmodligen räcker det med den lägre dosen. Bara att tacka och ta emot.
Så mysigt för dig att ha lite långledighet att se fram emot. Hoppas det fina vädret håller i sig. Enligt prognosen ska det nog bli sämre här nästa vecka vilket är tråkigt för då ska vi till Kivik. Nåja, bara att göra det bästa av situationen om det blir så.

Önskar dig en fin lördagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja det finns en massa produkter från The Ordinary, det är ett kanadensiskt märke som dessutom har väldigt låga priser.
Läkaren fördubblade dosen för att se om det hade effekt på min migrän, migrän har jag inte haft på väldigt länge trots att jag då inte ätit mer än hälften av dosen.
Det kan nog bli fint i Kivik även om det blir lite lägre temperaturer.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Härligt att du får njuta av sommarvärme. Det är nu den är som skönast innan det blir för hett. Röda naglar och välgörande olja för ansiktet kanske också känns lite somrigt :D
Underligt att du fick fel styrka på medicinen men kanske var det ändå bra. Du ska ju inte behöva ta en dos som är starkare än nödvändigt. Snart är du sommarfixad i håret också och allt tillsammans får dig förhoppningsvis att bli både glad och förväntansfull. Skönt med lite ledigt nästa vecka :D
Kram

ime said...

Vi har ju haft över 20 grader, skönt men det behöver inte vara sommarvärme redan, men jag ska inte klaga.
Nej starkare dos än nödvändigt på medicinen ska man väl ändå inte ta och migrän har jag inte haft på länge.
Ja det ska bli jätteskönt med en kortare arbetsvecka!
Kram