Saturday, May 20, 2023

Sölvesborg idag




 Det blev en tur till Sölvesborg idag, kände för att hitta på något så jag tog tåget dit. E hade annat för sig idag så jag gick ensam till Ritz och fikade. Strosade runt i den mysiga staden, ibland är det skönt att gå ensam, man tittar på vad man själv vill och behöver inte fundera på om sällskapet tycker annorlunda. Jag köpte en blus på Smaralda, det är nåt med vita blusar, jag vågar inte räkna hur många jag har. Köpte lite ljus också.  Promenerade ner mot hamnen, där är något som heter Fyra årstiders park men där var inte planterat alls, så konstigt, där brukar vara så fint. En skön dag blev det i alla fall med sol och lagom värme.

4 comments:

znogge said...

Vilken härlig lördag det blev! Även om det är trevligt med sällskap så kan det också vara skönt att strosa i egen takt och göra precis vad man vill. Var sak har sin tid helt enkelt. En härlig lördag blev det i alla fall och en fin blus fick följa med hem dessutom. Det är alltid roligt att förnya sig lite inför sommaren.

Kram och god lördagskväll!

ibod11 - Ingrid said...

Det är kul att ha sällskap men om jag ska titta på kläder går jag helst ensam. Precis som du skriver är det skönt att bara ha sig själv att ta hänsyn till då. Vilken söt blus du hittade. Vita blusar är jättefina men tyvärr blir mina oftast hängande i garderoben. Om jag ska någonstans där jag behöver stå eller gå behöver jag ta på mig min tens på bröstryggen och den syns oftast igenom. Men det är en bagatell i sammanhanget och det finns många andra fina färger.
Kram

ime said...

Znogge: ja det är inte alls fel att gå ensam ibland. Visst var blusen fin 😊 och roligt med nytt inför sommaren.
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Ingrid: jag var egentligen inte på jakt efter kläder men kunde inte motstå denna fina blus. Förstår att du väljer bort vita blusar. Jag tycker det är så användbart, har ofta kofta på vintern och då är det fint med vit blus under.
Kram