Sunday, May 21, 2023

Söndag



 Idag får jag säga att jag varit ganska duktig. Jag har bytt gardiner i köket, hängde upp ett par vita linnegardiner med linnefärgad kant uppe och så knyter man fast gardinerna med band som man kan knyta som rosetter på gardinstången. Köpte dom i Karlshamn när jag skulle flytta in här. Utan att det var planerat passade stearinljusen jag köpte igår perfekt till i färg. Ibland lyckas man. Sen har jag tvättat av räcket och golvet på balkongen. Planerar att köpa nya blommor dit nästa helg, nu har penseerna gjort sitt. Sen har jag städat här och håller på att tvätta och samtidigt har jag en ost- och skinkpaj i ugnen.

Har en hel arbetsvecka framför mig, det känns alltid lite jobbigt på söndagen. Men tänk att vi redan är i slutet av maj månad. Bara en månad kvar till midsommar, läskigt vad fort tiden går.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ja, du har hunnit med en hel del och det blev verkligen fint med gardinerna. Nu är det läge att ge dig själv en klapp på axeln och ge dig massor av positiv bekräftelse :D
Tiden går så snabbt och det är bara att hänga med :D
Kram

ime said...

Ja jag har gett mig själv mycket positiv bekräftelse idag 😊
Kram

Znogge said...

Så fint det blev med gardinerna och så perfekt att ljusen passade så bra. Riktigt bra jobbat av dig och det är en härlig känsla med ett direkt synbart resultat.
Tiden går verkligen snabbt ja och det känns nästan overkligt att vi närmar oss slutet av maj redan.
Hoppas att den kommande arbetsveckan blir så bra som möjligt.

Kram

ime said...

Det gör verkligen mycket när man byter gardiner, köket känns större plötsligt.
Ja veckorna går så otroligt fort, man vill att tiden ska gå lite saktare nu när det är så vackert ute.
Kram