Thursday, November 16, 2023

Hatar mörkret

 Covid-viruset är envist. Är fortfarande påverkad av det. Igår och idag har jag känt av yrsel och huvudvärk. Bestämde mig för att jobba hemifrån idag, skulle ju bli sånt riktigt oväder också. Vi har sluppit snön men det ösregnar och stormar och är helt jämngrått ute. Hur står man ut egentligen? För min del hade jag gärna befunnit mig i ett annat klimat. Jag passar inte ihop med höst och vinter och mörker. Jag vill gå barbent och ha klänning och sol, haha. Inte vinterkappa, vantar och paraply som nästan vänder på sig av blåsten.

På lördag ska jag gå ut och äta med M, min väninna som hörde av sig som jag inte träffat på nio år. Hoppas jag mår bättre.

6 comments:

znogge said...

Jag håller helt med dig när det gäller vädret som inte passar mig heller. I dag har det verkligen varit riktigt uselt. Här har regnet vräkt ner delar av dagen och då kan man hålla sig för skratt.

Covid kan verkligen vara segt men jag hoppas att du snart känner dig piggare så att helgens trevliga planer inte rubbas.

Kram och god kväll!

ime said...

Ja mörker och regn, verkligen ingen hit.
Förhoppningsvis mår jag bättre i helgen, vill ju inte ställa in.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Vad jobbigt att det tar sån tid att bli av med sjukdomen. Det gör ju inte saken bättre att det är mörkt och trist väder också. Vad olika det kan vara. Här går jag och svävar på små moln för att vintern och mörkret är här medan du och andra bara lider er igenom den mörka årstiden. Du får göra långresor till solen vintertid när du har gått i pension.
Jag håller tummarna för att du ska må bättre på lördag och få en trevlig stund med din väninna.
Kram

ime said...

Haha ja tänk att du svävar på moln av vintern! Så olika det kan vara.
Ja tänk om man kunde tillbringa vintrarna någon annanstans än i Skåne, det hade varit drömmen.
Förhoppningsvis är jag piggare till helgen.
Kram

Eva I Dalarna said...

Här (lördag) lyser det strålande sol på snön och är minus 12. Vackert att se på men gillar inte kylan eller alla kläder som måste till om man ska ut. Men jag har gått i ide och går bara ut om jag måste!
Snart är du nog frisk ska du se!

ime said...

Ja vi har också sol idag och jag märker direkt att jag mår mycket bättre. Här är det 3 plusgrader och löv kvar på många träd. Ja det är jobbigt med alla kläder man måste ha på sig!