Thursday, November 23, 2023

Läget

 Då har jag jobbat klart veckan, har tagit en semesterdag imorgon, jag ska till frisören. Har varit på kontoret bara en dag denna veckan. Covid påverkar mig fortfarande. Är väldigt trött, haft huvudvärk idag och känt mig yr.

Ikväll var jag i blomsterbutiken som ligger i mina kvarter, dom hade ett litet event, bjöd på glögg och pepparkakor. Jag köpte en vit amaryllis som ska blomma lagom till första advent och en hyacint.

I helgen ska jag bara ta det lugnt, jag har dragit iväg alldeles för mycket fast jag inte mått bra så denna helgen blir det bara vila. Faktiskt väldigt skönt.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ja, du behöver nog den här semesterdagen och en lugn helg för att ta hand om dig själv och återhämta dig. Trevligt med glögg och pepparkakor i blomsteraffären och en vit amaryllis blir något väldigt fint att vila ögonen på till advent :D
Kram

ime said...

Jag hade först lite plan för helgen men inser att jag behöver vila och försöka må bra.
Jag älskar ju amaryllisar så det blir nog fler under december.
Kram

Znogge said...

Så skönt med en semesterdag i morgon för tre lediga dagar ger en helt annan känsla av avkoppling tycker jag. När jag hade vad jag tror var Covid kände jag mig hängig ett tag efteråt. Fick lätt huvudvärk och det är inge som jag har i vanliga fall. Det låter som bra planer att ta det lugnt tycker jag.

Så trevligt med eventet i blomsteraffären. Amaryllisar är så fina så jag måste komma till skott och köpa i veckan. Frågan är om jag ska välja röda eller vita bara...

Kram och god kväll!

ime said...

Ja även denna varianten av covid verkar hänga i ett tag. Vilken tur att man slapp bli sjuk i början när covid kom, nu har man ju en del vaccin i sig och viruset är mildare.
Visst är amaryllisar fina, jag gillar även dom randiga och aprikosfärgade. Brukar köpa dom som snittblommor också.
Kram