Sunday, November 26, 2023

Söndag

 


Köpte ett fång fina rosor, jag tycker det betyder så mycket att ha färska blommor.

Har haft tre ganska tomma dagar, hade ju en semesterdag i fredags och var hos frisören. Jag brukar göra slingor två gånger om året, de senaste gångerna har jag lagt en toning också så att det ska bli en lite kallare nyans, jag har så mycket varma pigment. Jag hoppade över slingorna och la bara toning denna gången. Ljusa slingor gör jag mycket för att jag ska få mer volym i håret, lite annan kvalitet. Jag är ganska ljus i mig själv, har inga gråa hår, däremot lite vita. Återstår att se om jag trivs utan slingor. Varit en sväng upp på stan både igår och idag. Jag behövde denna helgen att inte göra så mycket, men jag vill göra mer, inte bara vara hemma. I veckan ska jag vara på kontoret fyra dagar, bävar lite. Mest att jag ska orka upp på morgnarna. Vi ska börja på ett nytt arbetssätt i december, vara mer uppdelade liksom. Det som varit mest jobbigt är att vi varit för få i telefonin. Nu ska vi få tillskott av nya personer. Får se om det kommer att fungera. Vi har ju en person som är deltidssjukskriven och inte jobbar med allt, den personen har tagit på sig en slags roll som känns jättekonstig. Bidrar inte när det är ansträngande för oss andra. Hoppas det blir bättre nu när det ska komma fler.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det kan vara svårt att vila och ta det lugnt trots att man vet att man borde. Men kanske är din lust att göra något ett bra tecken på att du är starkare än du trodde. Fint med rosorna som blev en vacker färgklick.
Jag hoppas att du ska trivas med bara toningen men annars kanske det är lätt fixat att få dit några slingor också. Jag är totalt okunnig så kanske har jag fel där :D
Jag hoppas verkligen att er arbetssituation blir bättre med nytt arbetssätt. Det är svårt att kommentera din sjukskrivna kollega eftersom jag inte vet varför sjukskrivningen behövs. Kanske är de just de stressiga situationer när ni behöver hjälp som ställer till det för den personen. Men förhoppningsvis ska nytillskott hjälpa till där i stället.
Kram

ime said...

Ja jag hoppas jag snart kan konstatera att jag mår helt bra, att jag inte har några känningar av covid alls.
Jo det går bra att fylla på med lite slingor om jag vill 😊
Många gånger har jag skrivit att vår arbetssituation ska bli bättre men tyvärr inte hr blivit det. Vi får se hur det blir denna gången.
Kram

Znogge said...

Visst är det fint med snittblommor och rosorna står så fint i den vasen. Det lär som tre ganska så behagliga dagar ändå. Skulle du inte bli nöjd med toningen så går det att korrigera vid nästa tillfälle tänker jag.

Hoppas verkligen att er arbetssituation ska bli bättre med ett nytt arbetssätt och med fler kollegor. Arbetsmiljön och stress där påverkar oss mycket i negativ riktning. Ett tag kan det fungera men att ha det så i längden är verkligen inte optimalt alls.

Önskar en bra start på den nya veckan!

Kram

ime said...

Ja det går bra att göra slingor om jag ångrar mig.
Nej det är inte alls bra att ha den här stressen vi haft utan att det blir någon bättring, snarare tvärtom, det läggs bara mer och mer på oss. Får väl hoppas att det äntligen blir en förändring.
Kram och detsamma till dig!