Friday, November 22, 2013

Det fanns en period i mitt liv då jag åkte regelbundet till Stockholm, lånade företagets lägenhet på Odenplan och bara njöt. Ibland något sällskap med men också många gånger ensam. Det var mitt sätt att ladda batterierna, barnen var så stora att dom kunde vara hemma ensam (J brukade passa på att ha fest för sina kompisar men det var ingen fara). Minns flera gånger jag varit uppe innan jul, tittat på NK:s fantastiska julskyltning, gått på julmarknad i Gamla stan, fikat på lussebullar också i Gamla stan. Jag saknar den tiden och faktiskt var ett av skälen till att jag drog på om jag skulle sluta det jobbet tillgången till lägenheten. Jag var nog den som utnyttjade den mest av alla på jobbet, jag kunde ibland känna att det var MIN lägenhet. Stockholm är lika underbart både på vintern och sommaren. S följde med flera gånger kring jul, en gång fick hon biljetter i julklapp till fantastisk show av Bounce på Dansens hus och jag fick fick biljetter av henne till We will rock you, show med Queens låtar på Cirkus. Det kanske kommer en tid när jag kan börja åka till Stockholm igen men jag saknar lägenheten som jag inte kan utnyttja längre.

No comments: