Tuesday, November 12, 2013

Nu hemma igen med en groggy Zelda. Hon sov fortfarande när jag hämtade henne, låg på sidan med täcke på i sin bur, har väl aldrig sett något så sött. Nu har hon stapplat omkring här och lyckats ta sig upp i min säng och sover vidare. När jag lämnat henne hos veterinären åkte jag till Sölvesborg, fikade på fina Ritz. Surdegsmacka och en kladdkaka så god att jag nästan aldrig ätit nåt godare. Gick till en barnbutik, ska hälsa på M och hennes lilla bebis på torsdag, vill ha något fint till henne. Det var fina kläder där men dyrt, gick till Name it istället och där blev det en jeanskjol, hur söt som helst. Gick vidare till Smeralda, det är en fröjd att komma in i den butiken, dom har dessutom börjat med Voluspa-ljus. Julmusik på och massor av fina saker, mest kläder. Men jag har inte råd, nu går det mot jul och julklappar istället.
Ute är det supertråkigt väder, mörkt och regnigt.

2 comments:

Åsa said...

Åh vad har hänt?
De e för goa när de e helt lelösa, samtidigt lite läskigt.

Mysväder säger jag, tända ljus, vara inne läsa, se på film :)
Kramar Åsa

ime said...

Vi har bara fått lite hjälp med pälsen, mina katter är ju långhåriga och får väldiga tovor. Då brukar dom få nåt lugnande och sova när dom blir klippta, men dom har aldrig reagerat så här mycket. Hon kräker och sover fortfarande, stackars lilla kisse.
Kram