Tuesday, November 12, 2013

Jobb igår, roligt. Efteråt gick jag och lilla A och tog en hamburgare i väntan på våra tåg. Kul att höra henne berätta lite mer om hur det varit på jobbet. Nu är jag ledig i tre dagar för att sen jobba fredag och lördag, skönt att ha lite ledigt men det är i minsta laget att jobba tre dagar rent ekonomiskt. Men jag är glad för varje dag jag får jobba där. Nu ska vi tydligen få veta inom någon vecka hur det blir efter nyår, jag har ingen aning. A berättade att hon haft väldigt lite tid efter jul detta året, det blir ju lugnare då. Hoppas jag först och främst får vara kvar och att jag får tid så att jag klarar mig ekonomiskt. Vi får se helt enkelt.
Lilla S har bokat flyg till Singapore. Hon åker den 7 januari. Bilden är därifrån. Hon ska gå på universitet där och vilken upplevelse det kommer att bli. J åker tillbaka till Japan framåt vårkanten, någon gång i mars troligtvis, S kommer nog hem i maj, men det blir några månader där utan något barn i Sverige för min del. Konstig känsla.
Ska strax ge mig av till veterinären, ska få hjälp med Zeldas päls som har jättemycket tovor.

2 comments:

Marie said...

Oj jag tror jag förstår känslan! Jag har, som du, barnen hemma tillfälligt! Sedan bär det av igen, hoppas för min del att någon av de tre kommer att vara i Göteborg till våren.
Det löser sig säkert och man får hitta på något att göra! Bygga upp en ny liten bekantskapskrets:)
Många hälsningar Marie

ime said...

Ja man får glädjas åt att de får uppleva världen och tur att skype finns!
Kram till dig