Thursday, November 28, 2013

Väldigt trevligt event på kvällen igår efter jobbet, det var L'oreal Luxe som höll i det och då är det märkena Lancome, Biotherm, YSL, Armani med flera som representeras. Vi höll till på Radisson SAS hotell i Malmö, roligt att komma till Malmö på kvällen. Började med lite glögg, sen blev det varmrökt lax, mumma... istället för julbord, bättre enligt min smak. Lite pannacotta till efterrätt och kaffe till och sen blev det lite info om märkena och allt vad som erbjuds till jul. Roligt och spännande och jag har svårt att fatta att jag verkligen får vara med om det här som jag drömt om så länge. Roligt också att göra något ihop med dom jag jobbar med, vi hinner ju nästan inte prata på jobbet så detta var jättekul. Hem hade jag följe med J som jag jobbade ihop med innan hon började på Mobilia, vi pratade hela vägen hem och hon är så trevlig.
På dagen hade vi några representanter från Clinique och Dior, jag passade på att berätta om min jobbsituation och att dom gärna får tipsa om dom hör något om lediga tjänster. Båda är jättetrevliga och av den ena fick jag ett telefonnummer till ett eventbolag, ska ringa dom sen och berätta att jag finns tillgänglig. Det är ju genom kontakter man kommer vidare och jag måste våga tro på att det löser sig. Annars är det väldigt tufft nu, Kicks på Hansa i Malmö på ovanvåningen ska lägga ner och dom anställda slussas ut på andra Kicks-ställen, då är det svårt att komma in. Lite oroande också att man lägger ner butiker och sparar in på tjänster hela tiden, men så ser det ut idag.
Idag ledig dag, skönt eftersom jag inte var hemma förrän vid tolv igår. Ska städa och sätta upp ljusstakar och stjärnor.

No comments: