Wednesday, November 19, 2014

En extrajobbares lott

Jaha, där ser man hur konstigt en dag kan börja. Bestämde mig för att ta ett eftermiddagspass idag, var så jättetrött hela dagen igår, jag har alltid så svårt att somna på kvällen när jag varit ledig ett par dagar. När jag satt på tåget nu i morse ner till Lund, ja tåget hade inte börjat gå, så ringde chefen från Kicks och undrade om jag kunde komma in idag och jobba. Det var några minuter innan tåget skulle gå, så det kan jag självklart, jag hann kliva av tåget och gå hem igen. Köpte några frallor med mig hem från tåget så jag hinner äta lite hemma innan jag får ge mig av igen om en timme ca. Detta är en extrajobbares lott, sena förfrågningar. Tur jag kunde idag och jobbet i Lund är ju perfekt att kombinera med ett annat jobb. Så nu får jag byta om och ge mig av igen. Hon pratade också om att anställa mig för december så jag kan rycka in när dom behöver. Förmodligen blir det inte schemalagt utan bara vid behov, så egentligen förstår jag inte skillnaden.

No comments: