Friday, November 21, 2014

Fröken velig

Fröken velig är mitt nya tilltalsnamn. Jag fick ett telefonsamtal idag att jag fått jobbet jag var på intervju om häromdagen. Eftersom jag nu blivit anställd två veckor framåt på Kicks hade jag bestämt mig för att tacka nej om jag skulle ha turen att få jobbet. Jag förklarade situationen i telefonen och tackade nej. Hon tyckte det var tråkigt för jag var hennes förstaval. Det kändes olustigt att tacka nej, det är inte så många timmar i veckan men kan utökas och eftersom detta också är en kedja så kan jag ju jobba på fler ställen. Så jag ringde V, min vapendragare och rådgjorde. Vi snackade länge och till sist tyckte hon att jag skulle ändå tacka ja. Jag får ju faktiskt inte schema på Kicks och det finns dessutom en tjej till som extrajobbar och går före så jag har ju ingen aning om jag kommer att få jobba något och då är det ju dumt att tacka nej till något som blir schemalagt, om än inte så mycket. Men jag kan ju fylla upp med Lund-jobbet. Så jag ringde tillbaka och frågade om jag fortfarande var aktuell för jobbet och det var jag!! Så nu börjar jag där nästa vecka. Eftersom detta är mittemot Kicks-jobbet så är det ju jättelätt att jobba även där, jag har inget emot att vara på två ställen. Nu ska jag ringa chefen och berätta att jag kommer att jobba där. Hoppas hon förstår mig. Det är verkligen inte lätt i dagens samhälle med jobb och att vara extrajobbare är verkligen en prövning. Men jag får ju jobba i en bransch jag gillar och har alla möjligheter att ställa upp. Och nånting säger mig ändå att jag gjort rätt val.

No comments: