Sunday, November 30, 2014

Saknad

Jag saknar min mamma. Tänker på våra jular tillsammans. Mamma har alltid varit otroligt duktig med att laga mat och baka. Mamma gjorde såklart dom godaste köttbullarna, hon bakade alltid och till jul blev det lussekatter och så gjorde hon så fina mandelmusslor som hon sen hade vispad grädde och bär i. Så gjorde hon också jättegott julgodis. När mina barn föddes tyckte jag att det var bättre att mamma och pappa kom till oss till jul, i alla fall när vi flyttat till Sölvesborg och inte bodde så långt iväg som i Karlskrona. Jag tyckte mamma hade haft allt jobb till jul i så många år att hon var värd att få komma och få njuta en jul och koppla av istället. J och S älskade sin mormor och morfar och var jätteglada när dom kom. Nu har jag bara minnen kvar. Det blir såklart ganska ensamt när man lever ensam också, jag har så liten släkt och nu när J bor i Japan blir det bara jag och lilla S till jul. Men vi har i alla fall varandra.

No comments: