Friday, November 21, 2014

Ett mail som gladde mig

Här ett foto på mina egna små kisar.
Jag fick skicka ett mail istället till chefen på Kicks, jag fick inte tag i henne via telefon. Var lite nervös, hon kanske blir sur. Men inte! Jag fick ett jättegulligt mail av henne där hon skrev att hon gratulerade och att hon tyckte jag var jätteduktig mot kunderna och serviceminded ut i fingerspetsarna! Så glad jag blev! Och att hon lovade att höra av sig om det krisar hos dom. Så nu behöver jag inte vara orolig utan bara ge mig in i allt med all tillförsikt!
I natt har jag sovit dåligt igen, jag jobbade ju ett kvällspass igår och är ju inte hemma förrän efter halv elva då och ibland är det svårt att varva ner och komma till ro. Men förutom att det tog tid att somna så drömde jag så hemska mardrömmar. Jag gör det emellanåt, ofta likadana. Nu handlade det om att min mamma var jättedålig, eller om det var min mormor, kan inte riktigt avgöra och det var så hemskt. Och så var jag och jagade katterna som kommit lösa, det drömmer jag ofta. Jag var också i Stockholm och hade ingen aning om hur jag skulle komma hem. Så drömmer jag ofta konstiga drömmar om min bostad och blandar ihop alla bostäder jag haft, ibland kommer jag på att jag fortfarande äger en bostad jag haft tidigare eller att jag plötsligt bor i en tidigare bostad trots att någon ny äger den. Allt är så himla snurrigt. I natt vaknade jag vid tre och allt var så obehagligt, sen somnar jag om och fortsätter drömma mardrömmar. Jag hade ett tag kontakt med en person som var bildterapeut, det var inget hokus pokus utan hon var utbildad i psykologi och hon ville gärna att jag skulle berätta mina drömmar för hon var helt övertygad om att drömmarna vill säga oss något. Men vad i all världen vill mina drömmar säga mig när jag springer och jagar katter som kommit lösa?

No comments: