Thursday, May 21, 2015

Funderingar

Hej oro och ångest. Det var ett tag sen. Eller kanske inte. Har man benägenhet för detta så bär man det med sig jämt sen är det mer eller mindre. Men jag har lite för mycket med mig i bagaget för att jag ska kunna slänga bort oron helt och hållet. Det är lite svårt att sätta ord på det, men när det gäller det nuvarande jobbet så blir vi ju rejält granskade nu. Jag förstår att vi ska få hjälp och stöttning nu men det känns som att de här första två månaderna inte blivit vad som förväntats eftersom det är så mycket ändringar på vårt sätt att jobba. Sen är det enda som räknas faktiskt klirr i kassan. Det vet jag ju. Jag är mer en analyserande människa, vill liksom FÖRSTÅ och därefter åtgärda. Och det hänger ju ihop med hur man ska få MER klirr i kassan. Sen är det tanken på att i den här världen är man så himla lätt utbyttbar. Jag är fullt medveten om att jag precis vilken dag som helst kan få veta att jag får sluta om två veckor. Så är spelreglerna. Det är en väldigt osäker marknad. Därför är jag glad att jag fortfarande har en fot kvar i den andra kedjan, där jag inte riktigt upplever det som här. Inte i Lund i alla fall.

No comments: