Monday, May 18, 2015

I-landsproblem

Det är inte så lång tid kvar till S:s juristexamen, först är det en ceremoni i en kyrka i Lund och sen ska vi gå ut och äta på kvällen och två veckor efter det ska hon ha stor fest hos sin pappa. Har varit lugn när det gäller klädfronten, för mig alltså. Men idag fick jag för mig att jag skulle prova klänningen jag tänkt ha i kyrkan och NEJ den passar inte alls. Har provat den en gång och aldrig använt den och den satt inte alls bra nu. Jag fattar inte. Lite panik-känslor, det är ju inte så långt dit. Jag har en annan klänning sen som jag ska ha på själva festen och där behöver jag bara skaffa en underklänning. Men jag kan inte ha den första jag tänkt ha. Jaha, satte mig ner och surfade runt och hittade till sist två klänningar från Esprit som jag klickat hem nu, hoppas någon av dom passar. Jag provade en vit spetsklänning i butiken idag men den satt inte bra. Det är liksom det som är problemet, ett i-landsproblem kan tyckas, men den måste sitta bra. Jag tog fram en ur garderoben som jag hade på min hudterapeut-examen, den är ok men den är sex år gammal och det är inte jätteroligt med en klänning som har så många år på nacken. Den får bli någon slags nödreserv. Espadrillos-skorna jag klickat hem hämtade jag idag, dom ska jag såklart inte ha på examen utan är mer några bekväma som man kan gå i en hel dag, helt i skinn, dom var bra.

No comments: