Friday, December 04, 2015

Fredag och fortfarande sjuk

En liten uppdatering härifrån. Min influensa håller i sig, febern går inte ner, är inne på fjärde dygnet med feber och jag hostar som bara den. Det påminner lite om när jag och S och J fick någon mykoplasma sommaren 2012 och blev jättesjuka. Men jag hoppas febern ger med sig nu under helgen, jag har bara jobbat måndag denna veckan. Lilla Zelda är inte heller bra, veterinären ringde igår, proverna som togs visar att hon har för låg halt av folsyra. Tarmen tar helt enkelt inte upp det. Jag har slutat med antibiotikan till henne, hon får sån här god blötmat med pulver av goda bakterier över och hon bara äääälskar det. Kommer nu varje gång jag går ut i köket för hon tror hon ska få ännu mer!! Så hon äter som en häst men magen är inte bra. Vi ska gå vidare med att kolla så det inte är någon parasit, vilket jag har svårt för att tro eftersom hon aldrig är ute. I så fall kan det vara någon inflammation i kroppen eller i tarmen. Veterinären har hopp om att hon ska bli bra så det hoppas jag också. Jag frågade veterinären om hon har ont och hon sa att hon nog känner sig olustig, spänd och öm. Stackars lilla gumma.

No comments: