Tuesday, December 22, 2015

Tisdag

Ledig idag, har skrivit upp en lista på saker som behöver göras. En av dom är att åka med någon julblomma till min moster R, 91 år. Det blev röda tulpaner som hon fick, hon blev glad. Sista julklappen är fixad. Maten tänkte jag köpa imorgon bitti, börjar jobba tolv men tänkte jag skulle åka till Maxi sådär vid nio på morgonen. Det är inte så mycket jag ska handla. Jag och S har nämligen blivit bjudna till min kusin I i Malmö på julafton, det ska bli trevligt. Först kändes det lite konstigt om jag ska vara ärlig, jag tycker det är skönt att vara hemma på julafton, det har jag varit de allra flesta åren i mitt liv. Skönt att ta det lugnt, tända lite ljus, titta på de tv-program man vill, mina barn brukar vara här men de senaste åren har det bara varit jag och S. Göra den maten man vill, inte nödvändigtvis en massa julmat som sedan inte äts upp. Men jag insåg att det kan vara roligt att träffa lite andra människor. Jag får ju juldagen hemma innan jag ska jobba på annandagen. Imorgon lille julafton ska jag jobba till kl 19. Så julen är ingen ledig tid för mig. Blir så förvånad när jag hör andra som ska vara lediga i kanske flera veckor. Ikväll är jag bjuden till E på mat och senare ikväll kommer S med tåget från Stockholm.

No comments: