Thursday, December 31, 2015

Summering av 2015

En liten summering så här på årets sista skälvande timmar. Det var lugnt idag på jobbet och jag har förberett allt inför ikväll när det gäller mat. Tycker det är lite mysigt i min lägenhet och ser fram emot att E kommer och att det blir en lugn och skön kväll. Har kommit till det stadiet i mitt liv sen länge faktiskt att det är så skönt att kunna välja själv hur man vill fira. Jag är tacksam för så mycket och har aldrig varit någon som älskat såna här festkvällar, i min ungdom var det alldeles för mycket fylla i min omgivning för att jag riktigt skulle trivas, sen kom några år när man firade med andra par och barnen var små, ingen av de paren håller ihop idag, faktiskt. Och nu är jag glad att jag har min fina lägenhet, vänner att träffa och bara ha det skönt och behagligt. När det gäller 2015 har det varit ett bra år för mig personligen. Jag har fått fast jobb i en butik där jag trivs, det har visserligen varit turbulent med chefsbyten men nu tycker jag ändå det känns bra och för första gången i mitt liv går jag till jobbet. Så underbart skönt. Sen har jag varit med om en fantastisk händelse, i oktober åkte jag till Japan och fick träffa J. Det nästintill mest fantastiska jag upplevt. Ett underbart land som jag förälskade mig i omedelbart och så härligt att få träffa J och se hur väl han trivs. Lilla S tog sin juristexamen och fick jobb direkt i Stockholm och stortrivs. Det har hänt ledsamma saker också, lilla C, en av min dotters närmsta vänner miste sin mamma hastigt och oväntat i somras. Förfärlig händelse som jag fortfarande har svårt att förstå att det har hänt. Nu blickar vi framåt och hoppas på ett harmoniskt 2016 och att vi fortsätter att hjälpa andra människor så mycket vi bara kan.

2 comments:

Anonymous said...

Jag önskar dig ett en gott och spännande Nytt År!
Marie

ime said...

Och jag önskar dig detsamma!!