Sunday, December 06, 2015

Söndagsgnäll

Nu kommer jag att skriva ett inlägg som jag säkert ångrar sen. Jag försöker vara glad och tacksam men ibland faller även jag igenom. Jag är så himla trött på att inte klara fixa saker i min bostad själv!!! Och ingen har jag att be om hjälp heller. Jag borde väl inte ha en bostadsrätt utan en hyreslägenhet där man kan ringa någon som fixar saker. Just nu känns som allt är sönder hos mig. Frys, micro, vaskar, you name it. Droppen idag var när toalocket går sönder igen!! Alltså själva anordningen där man fäster det. Jag köpte ju ett nytt för inte så länge sen och var så nöjd att jag fattade hur man skulle göra för att sätta dit det, men tydligen hade jag inte fattat helt eftersom det har fallit av igen. Och jag får inte dit det, kan helt enkelt inte räkna ut hur man ska sätta fast det igen. Vi har heller ingen vaktmästare eller fastighetsskötare man kan be om hjälp, vi har ett fastighetsbolag som har en massa unga människor som kommer hit och gör saker men om man som bostadsrättsinnehavare behöver få något utfört får man anlita dom mot timtaxa och jag tror faktiskt inte dom klarar av detta. Och timtaxan är hög. Jag blir så irriterad. Jag vill klara mig själv. Har alltid fått göra det. När min pappa levde och jag hade kontakt med min bror var det inte mycket bättre, dom ville inte hjälpa mig. Då hade jag hus. Det är ingen mening att rota i det förflutna men jag upplevde det som ett straff för att jag skilt mig. Gör man det får man klara sig själv, då ska man inte komma och be om hjälp.
Mitt badrum är en katastrof. Jag vill inte renovera det eftersom det kommer att bli ett stambyte inom en inte alltför avlägsen framtid. Men det är inte kul att ha det som det är.
Var en kort sväng på stan innan, skulle ta nya körkortsfoton men där var stängt i fotoaffären. Halva stan ungefär hade stängt. Det var annars gott om folk i gallerian där vi har butik, både caféet och restaurangen uppe var fullsatta så gott som. Vädret är supertråkigt, regnar småspik och blåser hela tiden. Första vintern jag flyttade hit var det kallt och snö, det var faktiskt mysigare även om jag gärna slipper snön.
Man tappar modet ibland, så är det bara. Jag vet att jag borde jobba mer, jag kan inte påverka det, men jag borde väl ha ett jobb till. Det är bara så svårt eftersom man då ska ha schema på två ställen och det är nästan omöjligt att få ihop. Efter nyår ska jag väl få fler timmar är det tänkt, fem till i veckan. Det hoppas jag blir bra, jag behöver tjäna mer. Det kommer alltid oförutsedda utgifter, jag borde ha lärt mig det vid det här laget. Veterinärkostnader är jättehöga trots att jag betalar dyra försäkringar. Bilen borde jag sälja. Det är mycket man borde. Nä, nu får jag sluta gnälla.

2 comments:

Anonymous said...

Tror jag förstår till en del! Har en dotter som studerar på annan ort! Hur ska hon få upp gardinstänger mot insyn osv? Det är studenthem men ingen finns som kan hjälpa!
Du klarar det säkert men jag förstår vad du menar!
Kram
Marie

ime said...

Tack snälla du
Kram