Friday, April 01, 2016

Äntligen fredag

Vilken skön känsla det är att gå hem fredag eftermiddag och vara ledig hela helgen, så skööönt! Ska sova ut, har sovit dåligt sista tiden, är så speedad på kvällen så jag har svårt för att somna. Hoppas vädret håller i sig så kanske jag t o m kan komma ut i naturen lite.
Fick meddelande från J att det varit jordbävning i Japan, han jobbar på sjuttonde våningen i en byggnad i Kyoto och det hade skakat rejält. Usch. Jag kan inte säga att jag direkt gick omkring och var orolig för jordbävning när jag var där, men en gång trodde jag något skulle hända. För det finns en signal som ljuder som varnar och när jag och J gick omkring så tjöt det som bara den och en hög röst började prata. Men det var en ambulans på väg som varnade. Usch vad läskigt att behöva vara med om att jorden skakar.

No comments: