Friday, April 29, 2016

Min Stockholmsresa

Hemkommen efter några härliga dagar i Stockholm. Vädret har varit fint i måndags och tisdags, lite sämre på onsdagen och igår. Blir alltid lika lycklig när jag kommer upp, när jag ser Stadshuset och sedan kliver av tåget. Var uppe vid halv tre, gick på stan, var i Kungsträdgården och letade upp var jag skulle vara på föreläsning på tisdagen. Solen sken, körsbärsträden blommar och det är bara så underbart. Promenerade i Gamla Stan också, jag hann ganska mycket redan på måndagen. Vi bestämde jag och S att träffas kl 18 på Fridhemsplan, då hade hon nämligen jobbat klart. Då tog vi buss till Lilla Essingen där hon bor. Vilken underbar liten lägenhet hon har, ljus och fin och så bra planerad, hon har ju dessutom inrett den jättefint!! Stor fin balkong också. Det är ju så vackert på Lilla Essingen, det ligger direkt vid vattnet. Vi åt sushi på kvällen. På tisdagen var det så dags för Stockholm Beauty Week, det var nog lite mindre utställare än vad jag tänkt mig men det var trevligt. Föredrag av marknadschefen på Weleda och det handlade som sagt om ekologisk hudvård. Jag är ju väldigt intresserad av detta och är ännu mer övertygad om att använda ekologiskt efter detta. Sen höll alla utställare ett litet kort anförande, bl a var ju Maria Åkerberg där, blev riktigt starstrucked!! Hon är ju imponerande. Vi fick en varsin stor goodiebag med massa prover från utställarna, bl a en 50 ml Face Lotion Moore från Maria Åkerberg. Det pratades mycket om oljor, hur bra det är att använda en ansiktsolja med äkta råvaror, man fick 50% rabatt så jag beställde en, jag har ju använt oljor och ska testa igen. Egentligen skulle jag varit med på ett föredrag om ekologisk make-up men vädret ute lockade så jag hoppade över det. Kände att jag ville utnyttja tiden ute istället. Så jag gav mig ut och fortsatte promenera, så underbart väder. Det var nästan sommarvärme, jag satte mig på trappan vid Dramaten och bara njööööt. Var på Svenskt Tenn också och tittade. På kvällen åt vi i S:s lägenhet. På onsdagen gick jag till byggnaden dom byggt nu för Östermalmshallen som ska renoveras i två år. Den ligger på Östermalmstorg, jag åt på Tysta Mari, det var såklart inte lika mysigt och fint som i den gamla anrika byggnaden dom huserar i i vanliga fall. Sen promenerade jag igen, jag har köpt ett par ljusrosa ballerinaskor, en blus och kofta på H&M. Tyvärr blev S sjuk, dunderförkyld och jag kände mig inte heller riktigt bra på onsdagen, jag fick huvudvärk och kände mig matt och trött. Vi skulle egentligen hälsat på C och J och deras lilla mainecoonkattunge på tisdagkvällen, men eftersom S blev dålig så ställde vi in, på onsdagen hade vi planerat en fika hos dom men då kände jag mig inte riktigt bra, så vi får spara det till en annan gång. Vi beställde mat på kvällen istället. Det är så mysigt på Lilla Essingen, för allt finns verkligen där, många små lokala krögare. Ja och igår var det dags för mig att åka hem. Hann även med att åka till Sölvesborg på kvällen och klippa mig, men då var jag rätt trött, man blir lite seg av att åka tåg. Idag är det dags att jobba igen och även imorgon. Så nu var min lilla ledighet över för denna gången.

No comments: