Sunday, April 17, 2016

Söndag

Såg Järnladyn igår och den var bra. Älskar att se filmer om människor som skildrar verkligheten och historien. Meryl Streep är ju helt fantastisk som skådespelare. Det enda negativa var kanske att filmen handlade för mycket om hur Margaret Thatcher blev dement. Jag hade nog velat ha mer från hennes tid som ledare och alla historiska ögonblick. Sen var det förstås sorgligt att se en kraftfull människa avtacklad och gammal.
Pratade på fb med J igår. Dom har inte känt av jordbävningarna där han bor. Han berättade att om jordbävningen sker långt upp i jordytan blir det inte lika kännbart som om det sker långt ner, då blir det mer omfattande skador. Men jag tycker så synd om alla drabbade människor som man ser på tv. Men Japan är ju ändå ett land med bra beredskap, dom har många räddningsarbetare man kan skicka dit, det är värre när jordbävningar händer i fattiga länder. J berättade när jag var där att man varje år avsätter pengar som beredskap vid såna här händelser, om det sedan inte inträffar något så använder man det till infrastruktur och annat.
Gick en runda på stan igår, idag måste jag städa och fixa lite i lägenheten. Vädret är inte så jätteroligt och ser inte ut att bli bättre i veckan. Jag hoppas ju på bra väder när jag åker till Stockholm nästa vecka igen.

2 comments:

znogge said...

Meryl Streep är otroligt duktig så filmer hon är med i blir man sällan besviken på!

ime said...

Javisst är hon. Det blir liksom hög kvalitet när hon är med :)