Thursday, April 14, 2016

Känslosamt

J berättade för mig att han skulle träffa M på kvällen och ta en drink. M som faktiskt har del i att J numera bor och arbetar i Japan. Vi var väninnor under gymnasietiden och umgicks flitigt. 1984 åkte hon som aupair till Kalifornien och sen dess har hon bott utomlands, förutom en kort tid hemma i Sverige. Hon började jobba på lyxkryssare och åkte runt i hela världen. Så småningom träffade hon en man från Nya Zeeland och bosatte sig där men var även i Japan en hel del, mannen hade företag där. Några gånger var hon hemma i Sverige och hälsade på och J var ju så himla imponerad över att hon även bodde i Japan. Hon lärde honom lite japanska tecken och han var överlycklig. Så nu när han skickade foton på när han och M träffades i Kyoto blev jag så himla rörd. M som jag umgicks så mycket med är nu och träffar min son!! Och jag vet att J blir så himla glad när någon från Sverige passar på att träffa honom när dom är i Japan. Och jag och M har så mycket minnen ihop från när vi var unga.

No comments: