Saturday, April 02, 2016

Lördag

Jaha, igår skrev jag att det var underbart skönt att gå hem på fredagen och ha en ledig helg framför sig. Så blev det icke!! Fick ett sms rätt sent igårkväll från B om jag kunde ta hennes tid idag. Funderade lite. Men eftersom jag jobbar deltid är det välbehövligt att fylla på med timmar och det är lite bättre lön på lördagar, så jag sa ja. Väl på jobbet fick jag ett sms från M som också skulle jobba idag att hon var sjuk och undrade om jag kunde ta hennes tid. Hon visste ju inte att jag redan var på jobbet.... sån soppa. Jag skickade sms till S men hon var i Malmö hela denna dagen också med sin man. Då skickade jag ett sms igen till B och berättade om situationen, det är absolut inte bra att jobba ensam en lördag, speciellt inte som vi har kampanj. Men plötsligt lite innan tolv dök M upp i alla fall, hon hade tagit huvudvärkstabletter och kände att hon nog kunde jobba ändå. Men B svarade aldrig på mitt sms. Förrän strax innan jag skulle gå hem. Det här är nog för rörigt att förklara för någon annan. Men att inte svara på ett sms förrän efter ca fem timmar när man är den som har ansvaret? Ja nu ska jag inte tänka mer på detta för nu har jag i alla fall en ledig kväll och dag imorgon. HOPPAS jag.

No comments: