Sunday, December 04, 2011


Blev en väldigt god torskgryta igår tillagad av lilla S, det var aubergin, fetaost och riktigt goa kryddor i och pasta till det. Efteråt slängde jag ihop en marängtårta. Det är ju inte ofta jag äter så gott, är inte lika kul att göra mat till sej själv och jag har jobbat så många lördagar och då blir det ofta att jag beställer nåt eller har nåt kvar sen kvällen innan. Ibland är jag inte hemma förrän halv nio på lördagkvällen.
Idag ska jag tända andra ljuset. Ska tvätta idag och städa av. Får se om vi hinner med något annat. Sen är det en hel jobbe-vecka igen.
Katterna var helt galna igår, S leker och jagar upp dom. Dom hoppar omkring och ser ut som små lamm som skuttar, Svala sprang in och gömde sej under ett skåp, eller hon jagade nån leksak tror jag, hon är ju den största av dom alla tre och när hon skulle ta sej ut därifrån fick hon hålla på ett tag, jag skrattade som bara den, hon hade verkligen bekymmer att komma därifrån.

No comments: