Wednesday, December 14, 2011


På lunchen idag hörde jag någon som sa: HEJ MARIE! Det var I från mitt gamla jobb, vad roligt att träffa någon man känner i Malmö. Vi pratade en stund, hon har en son som bott och jobbat i Japan och då berättade jag att min son antagligen ska åka ett år till Japan, det tyckte hon lät jättekul. Det roliga är att I gått i pension, hon kanske gick lite i förväg, men hon måste ju vara över 65, hade sin mamma med, mamman såg inte ut att vara en dag över 70.... men hon borde ju vara över 80, dom hade dessutom varit och hälsat på I:s mormor!!! Den damen måste ju vara nära 100 år?? Jag har hört talas om detta innan, det är verkligen märkligt.
Ikväll på tåget hem fick jag så samtal av en överlycklig J som fått besked idag, han ska få åka till Japan som utbytesstudent fr o m nästa höst, han hade dessutom lyckats få sitt förstahandsval när det gällde vilket universitet han ska åka till, det var bara han och en till i klassen som fått det. Vilken stolt mamma jag är och vad glad jag är för hans skull.

No comments: