Thursday, December 15, 2011


Var hos veterinären i morse med Tilda, hon har en klo som ser lite konstig ut, vi lyckades inte klippa den sist och jag var rädd för att den hade vuxit runt liksom. Men det tog två sekunder för veterinären att fixa det, han fick ta en avbitare, alltså inte en vanlig klosax och så gick det hur lätt som helst, Tilda sa inte ett ljud heller, ville bara tillbaka till sin bur.
Idag blev jag lite betänksam på jobbet. Dom har metoder jag inte riktigt gillar, dessutom fick jag reda på att en tjej blivit uppsagd som började en månad innan oss. Tydligen ger dom inte någon chansen i sex månader som provanställningen är, utan dom har rätt att säga upp med två veckors varsel. Kändes inte riktigt ok.
Var och fixade ögonbrynen efter jobbet och där kom lilla Z från skolan fram och kramade mej, jag hade inte en aning om att hon jobbade där, vi fick en bra pratstund, fick veta mycket om dom andra eleverna. Sen gick jag på Normans deli och åt lasagne, det smakade gott.

No comments: