Wednesday, December 28, 2011


I morse var det ett litet tårdrypande farväl, S ville inte tillbaka till Lund och jag tyckte också det var trist. Hon har en stor tenta att plugga till. Jag åkte till Malmö och det var ju otroligt segt att vara där, vi var sammanlagt fyra stycken, inte mycket för mej att göra, inte lätt att ringa kunder eller skicka offerter när jag inte kan återkomma till dom. Ingen av dom andra som fått avbryta provanställningen har kommit, en av dom har inte kommit alls sen vi fick veta och den andra har varit där lite. Dom bor båda i Malmö och jag tar mej upp kvart i fem på morgonen och åker tåg i en timme för att komma dit. Så jag bestämde mej för att inte komma mer i veckan, pratade med chefen som förstod till fullo. Pratade också med Unionen som förklarade att jag har rätt att gå till arbetsförmedlingen och gå på intervjuer utan löneavdrag. Så jag sa hejdå för gott idag. Chefen var väldigt snäll, hon sa att hon ringer om något händer, hon ville väldigt gärna ha mej kvar. S skickade sms att hon kommer hem igen ikväll och minsann, hon tog tåget hem timmen efter mej, så nu är vi här tillsammans igen och alla är glada, inte minst katterna!! Hon ska plugga här hemma imorgon och sen klippa sej på fredag, så det var så roligt att hon kom igen.
Innan jag åkte hem köpte jag en kopp kaffe på Pressbyrån och en klumpig kärr.... gick rakt in i mej, kaffet som var brännhett spilldes ut på min hand och fy f-n vad ont det gjorde. Jag har fortfarande ont, hoppas det inte blir några brännblåsor, fick kaffe på min blus också, tack och lov var kappan öppen så det kom inte på den.

No comments: