Saturday, December 03, 2011


Varit en sväng på stan, jag och S, träffade G som vi fikade ihop med, det var ett tag sen, eftersom jag jobbat så mycket lördagar har vi inte träffat på länge. S köpte några julklappar, jag gick mest och såg en massa snygga kläder jag inte har råd att köpa. Sen åkte vi till mamma en stund, jag hade med mej en julblomma. Var lite dålig tajming, hon låg i sin säng och skulle sova lite på maten, hon var så trött, ögonlocken föll ihop ibland, så efter ett tag åkte vi därifrån. Hon är väldigt smal, det hör ju till demensens utveckling att man blir sämre på att äta. Dom försöker ge henne mer energirik mat, så att det hon äter ändå ska göra nytta. Men man kan ju inte tvinga nån att äta. Det är sorgligt att se. Men hon är ändå glad när man kommer. Hon sjunger lite och skrattar vilket värmer ens hjärta. Sån har ju egentligen alltid min mamma varit, glad och lättsam, visst har det funnits stunder då det inte varit så men väldigt ofta har hon varit glad.
Sen åkte vi och handlade lite mat, det är inget vidare väder, regnet öser ner.

No comments: