Friday, June 28, 2013

Jag erkänner - jag är avundsjuk på dom som kan sätta ordet Semester som status i sina bloggar eller i FB, men min tid kommer väl också. Jag är så oerhört glad för jobbet jag fått i sommar och hoppas hoppas innerligt på en fortsättning i höst på något sätt. Det blir ju så när man friskt byter bana mitt i livet, det visste jag om. Har inte haft någon riktig semester på rätt länge, tror man kan räkna bakåt ända till 2008. 2009 hade jag två veckor när jag gick min utbildning men den tiden gick åt till att plugga till den kommande examen, hade nog två veckor där i slutet på augusti innan jag återvände till tidningen, då minns jag att jag förutom att hämta hem Svala-bebisen var några dagar i Stockholm. 2010 hade jag tagit avgångsvederlag och jobbade från och till på Ronneby brunn spa och spa i Brösarp men var också lite ledig emellanåt. 2011 jobbade jag på IKEA på sommaren och förra sommaren jobbade jag också, ett semestervik på hemtjänsten. Men vem vet, 2014 kanske blir ett år då jag äntligen får lite semester?

2 comments:

Bodil said...

Vad jobbigt att inte ha nån semester, får hoppas att du får det nästa år.
Ha en trevlig helg!
Kram Bodil.

ime said...

Tack, önskar dig också en trevlig helg!
Kram