Thursday, June 20, 2013

Vi tog en sväng till Sölvesborg idag jag och S, jag kände för lite varmrökt lax från Valje till imorgon. Så gick vi förstås på Ritz och fikade och strosade runt lite i stan, jag köpte ett linne och S en top på Smaralda. Mitt när vi går och njuter så ringer min mobil och det är J från Japan som ringer för första gången, vi brukar alltid skypa, och han hade nyheter vill jag lova. Han har fått ett fantastiskt jobb på ett stort och välkänt företag i Kiyoto, ett företag som tillverkar motorer till datorer och han ska få jobba på deras PR-avdelning. Kontoret ligger allra längst upp i Kyotos högsta byggnad, företaget ordnar bostad åt honom och han ska få göra affärsresor över hela världen. Jag blev helt tagen, han är så lycklig och han pratade oavbrutet hur länge som helst om sin otroliga glädje över detta. Han har varit på fem intervjuer, gruppintervjuer, enskilda intervjuer och till sist med personen som är högsta chef för deras PR-avdelning, då gäller det att buga rätt så man inte gör bort sig... Och dom valde min son J... helt ofattbart. Han kommer hem till Sverige som planerat i slutet av sommaren men åker tillbaka igen troligtvis i mars. Jag är glad för hans skull och får helt enkelt vänja mig vid att han förblir utomlands.

No comments: