Saturday, September 06, 2014

5-6 september

Har varit iväg med E och firat hennes 50-årsdag. Har precis kommit hem och har hunnit besöka lilla mamma där läget är som förut. Hon dricker inte heller längre, så det är inte lång tid kvar känns det som. Även om jag haft två sköna dagar med E har jag hela tiden gått omkring med rädslan och tankarna på min lilla mamma hela tiden. Jag bestämde mig dock för att följa med E, inget hade blivit bättre av att jag suttit hemma själv. E kom och hämtade mig igår morse, vi åkte till Haväng, vädret var fantastiskt, soligt och varmt och så vackert i naturen, Österlen är otroligt fint. Och det är rätt tid nu, jag älskar som bekant sensommaren och det är lugnt och skönt utan att behöva trängas med en massa människor. Vi hade picnic på Haväng, det strövade omkring får överallt, vi var där ett par timmar och jag fick lite nya fräknar på näsan. Sen åkte vi vidare till Musteriet, en vacker plats där det odlas äpplen och man fick se hur det går till att tillverka äpplemust. Sen blev det Kivik, vi checkade in på Kiviks strand, ett jättefint pensionat/hotell som ligger direkt vid havet, vi hade havsutsikt och det bästa rummet. Vi satt på balkongen och skålade i rosévin, vi gick ner till havet sen och hittade en plats i lä där vi satt och njöt ett par timmar och hörde vågorna skvalpa. En man kom och mätte temperaturen och gick sen i och doppade sig i 14-gradigt vatten. Åt på kvällen gjorde vi på Buhres, jag åt varmrökt lax med en gudomlig potatissallad till. E tog ett dopp på kvällningen och även i morse. Frukosten intogs i trädgården, vi satt ute alltså. Vilken tur vi haft med vädret, idag var det lite disigt men det gjorde inget. Vi tog en tur till Knäbäckshusen, en sån spännande strand med träd där man såg rötterna helt fria. Ett litet kapell var där också. Sen var vi på Stärkan, en outlet där det bl a var en fin fotoutställning. Ett litet stopp på ett mysigt bageri och gårdsbutik gjorde vi och fikade på äppelmuffins och nygjord äppelmust. Om några veckor är det äpplemarknad men då är det så mycket folk på Österlen så man kommer inte fram någonstans.

2 comments:

Anonymous said...

Varm kram till dig! Vet precis hur det är när små mammor är dåliga :(
Varma hälsningar Marie

ime said...

Tack Marie.