Monday, September 01, 2014

Måndag

Förvirrad igen - var helt säker på att jag skulle tvätta ikväll, men upptäckte att jag ju skulle gjort det i morse, hade skrivit upp det i min almanacka så jag vet inte varifrån jag fick att jag skulle gjort det ikväll!? Tur man har ett flexibelt jobb, bokade av passet imorgoneftermiddag i Lund och bokade ny tvättid. Har också blivit inbokad på måndag om en vecka i Älmhult. Kul.
Det finns ett jobb ledigt som jag funderar på att söka, det var faktiskt min moster, 90 år, som ringde och tipsade. Hur många blir tipsade om ett jobb av en 90-åring? Hon är för härlig. Men det är ett litet dilemma för mig, har inte bestämt mig. Jag vet ju absolut inte om jag får det, men OM jag hamnar i situationen att jag skulle vara aktuell blir det något jag kanske får problem med att bestämma. Det känns i så fall som att vara tillbaka på ruta ett. Är det det jag vill? OM jag får fortsätta i Älmhult och kan fylla upp med Lund-jobb lite då och då känns det helt ok. Möjligtvis att det är jobbigt och dyrt att pendla, men det känns som det skulle passa mig. Alternativet är att kanske då jobba heltid måndag-fredag med något jag innerst inne inte vill, men kanske känns lockande ekonomiskt och att jag slipper pendla. Nu känns det ändå som att jag på något sätt kanske kan ta upp hudterapeut/säljar-jobbet igen, möjligtvis. Men om jag väljer det andra alternativet är det nog kört med det.

No comments: