Monday, April 06, 2015

Annandag påsk

Ibland unnar jag mig att inte ställa någon väckarklocka, som idag, då händer det att jag sover som en stock till halv tio, vilket hände idag. Jag är verkligen en sjusovare. Och det gör ju inget när man inte har planerat att göra något. Jag har handlat lite och har lite kläder att stryka, men jag har faktiskt inte lust att göra något annat utöver det. Tror jag ska ta mig an min deckare jag håller på att läsa just nu. Man behöver dagar med att göra ingenting alls på. Jag åkte till graven för att se hur blommorna såg ut jag satte förra veckan, dom har inte kopplat in vattnet så jag kan inte vattna. Får väl åka dit snart igen och kolla. Det är så fridfullt där, tycker det är allra finast precis där mina föräldrar vilar. Jag har svårt att fatta var alla år tagit vägen, att jag nu bara har en grav att åka till. Nu i april skulle min pappa fyllt 90 år om han levt.

No comments: