Friday, December 20, 2019

Gått på julledighet

Nu har jag gått på julledighet. Vilka lätta steg man har när man går hem. Nu ska jag varva ner och vara hemma tre dagar innan jag åker till Stockholm. Fick avsluta med att hjälpa till några timmar på kundtjänst. Jag hade lönesamtal med min chef häromdagen. Ett möte som skulle ta 30 minuter höll på i en timme och det vi pratade minst om var mig och min lön. Vi ventilerade alla problem och utmaningar på avdelningen. Vi har ändå varit igång i ett och ett halvt år men har utmaningar att tampas med hela tiden.
Jag fick en fin julhälsning från teamledaren som slutade i september, blev så glad. Jag saknar henne varje dag på jobbet.
Idag har jag en del ärenden att uträtta på stan. Det är skönt att inte behöva stressa och fixa massa julmat. Jag kan faktiskt ta det lugnt och bara förbereda det sista innan jag tar tåget måndag morgon till min lilla favoritperson i världen.

12 comments:

Znogge said...

Visst var det med lätta steg som man lämnade arbetsplatsen i dag. Nu får vi se till att njuta av ledigheten rejält. Att hämta lilla S blev definitivt en bra början <3

Kram och ha en fin fredagskväll!

ime said...

Ja bara njuta och inte stressa! Är som du vet lite avundsjuk på att du kan hämta ditt lilla barnbarn ❤
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Vad skönt att julledigheten äntligen är här :D Hoppas du hinner varva ner de första tre dagarna så att du kan njuta rejält av att få vara med Dante och hans föräldrar :D
Jag hoppas så klart på att det ska bli bättre ju mer ni pratar om problemen men om inte så önskar jag i alla fall att ditt slit ska visa sig i lönekuvertet.
Ha en riktigt trevlig jul tillsammans med din lilla favoritperson och hans familj :D
Kram.

ime said...

Ja jag känner att jag nog ska lyckas varva ner.
Önskar dig också en riktigt härlig jul tillsammans med dina barn.
Kram

Znogge said...

Det är en otrolig förmån att kunna hämta henne så jag är verkligen tacksam för att vi bor så nära varandra. Det betyder mycket. Men man rår ju knappast över var barnen väljer att bosätta sig.

Kram och trevlig lördag!

ime said...

Ja det är mycket värt, även för din dotter och man att kunna ha hjälp av dig. Men man får gilla läget helt enkelt. Snart har jag en son hemma i alla fall.
Kram

Znogge said...

Så mysigt att sonen är på väg hem.

Kram och ha en fin 4:e advent!

ime said...

Kram och detsamma til dig ❤

Znogge said...

Jag slog Mikael Pernfors men det var när vi var unga så meriten har passerat bäst före datum med råge ;-)

Kram

ime said...

Haha 😁 inte illa! Honom kommer jag ihåg mycket väl.
Kram

Znogge said...

Hoppas du är väl framme i huvudstaden nu! Det var ju en del tågkaos i går men förhoppningsvis så påverkade det inte dig.

Kram och God Jul!

ime said...

Jag hade turen att komma iväg innan tågkaoset.
Kram och God Jul!