Thursday, December 26, 2019

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter några dagar i Stockholm. Jag hade tur vid resan upp för efter mitt tåg gått blev det kaos i tågtrafiken. Det blev signalfel så minst två timmar fick folk vänta innan de kunde åka vidare. Väl uppe får jag som alltid riktiga lyckokänslor när jag kliver av tåget. Jag lunchade i Gallerian och gick en runda inom Åhléns city, vidare till NK, mot Norrmalmstorg, Biblioteksgatan mot Stureplan och sen Kungsgatan där jag inhandlade sista julklappen. Sen hem till Dante med föräldrar. Dante.... vilket underbart litet barnbarn jag har. Han har utvecklats sen oktober när jag var där sist. Då var han väldigt mammig och pappig, blev ledsen om båda försvann ur sikte. Men nu var han en harmonisk liten gosse, glad, lekte mycket själv och modig. Och rolig såklart, är så förundrad över att en snart ett- och halvtåring kan vara så rolig. Så mycket humor i den lilla kroppen. På julafton åt vi fantastiskt god mat, S är en fena i köket. Fick förutom traditionell julmat en underbart god laxcheesecake. Roligt med lite annorlunda rätter. När Dante sov middag hade minsann tomten varit på besök och levererat massor av julklappar. Dante fick ett litet kök, spis och vask. Det var jätteroligt att se honom koncentrerad stå och vispa i grytorna och lägga mat i ugnen. En jätterolig julklapp. Jag fick också fantastisk julklapp, vi ska sista helgen i februari gå på Hasselbacken på Djurgården och äta och sen gå på Cirkus och se Häxorna i Eastwick med Peter Jöback!! Wow!!
Iģår tog jag tåget hem och allt flöt på bra, vilken tur. Nu har jag två lediga dagar innan jag ska jobba i helgen.

4 comments:

Znogge said...

Vilken underbar julhelg du har haft med Dante och hans föräldrar! Nästan så att jag känner hur jag längtar till nästa Stockholmsbesök. Skönt att du slapp tågkaoset. Min moster skulle upp till sin familj men jag befarar att hon blev rejält försenad.
Barnbarn är fantastiska helt enkelt <3

Kram

ime said...

Stockholm är alltid underbart, det blev inte så lång runda på stan, jag brukar försöka hinna med längre runda, även gå över till Gamla Stan och sommartid vill jag gärna hinna med Djurgården. Men det blir fler tillfällen.
Ja utan tvekan är barnbarn fantastiska ❤
Kram

ibod11 - Ingrid said...

När du beskriver din lycka över att komma till Stockholm så känns det likadant i mig eftersom jag vet precis hur du menar, även om det inte är samma stad som väcker mina känslor. Tänk att man kan älska en stad/plats/region så mycket :D
Din jul verkar ha varit härlig med en kul liten kille och hans föräldrar. Utvecklingen går så snabbt och det måste kännas bra att du har träffat honom ganska ofta senaste tiden. Fina julklappar fick både han och du och nu har du ännu ett Stockholmsbesök att se fram mot :D
Kram

ime said...

Ja visst är det konstigt egentligen att man kan känna så mycket för en plats?
Fem gånger tror jag att jag varit i Stockholm i år, sen har Dante varit ett par gånger här nere, tror att han kanske kommer ihåg mig lite nu. Ja precis, om två månader åker jag upp igen. Roligt att ha något att se fram emot.
Kram